Amb aquestos principis de llibertat i respecte absolut per l'alumne, arribà a plantejar un
sistema educatiu organitzat en 7 etapes que abarcaven des dels 0 fins als 21 anys.
Es evident que aquestos principis son realment idílics i que el de Maria Montessori fou – i és – un mètode totalment innovador que proporciona una autonomia i una confiança en els xiquets que cap altre mètode d'ensenyança pot proporcionar. Però, on està el límit de la llibertat que propugna?
Realment podem confiar en que un xiquet arribe a tenir la curiositat suficient com per a interessarse al llarg del seu aprenentatge en tots els coneixements bàsics per a una educació completa?
Potser la curiositat que intenta fomentar aquest mètode puga generar interés per certes matèries, i potser eixe interés que ha sorgit de forma natural permeta a l'individu acabar sent un dels millors professionals dins del seu àmbit, però també és possible que eixa persona que durant la seua vida ha focalitzat tot el seu esforç i interés en una única matèria acabe estant en desigualtat de condicions respecte a la resta. Potser serà més vulnerable en aspectes que mai li han cridat l'atenció però que no deixaven de ser importants per al seu desenvolupament personal.
Es evident que aquestos principis son realment idílics i que el de Maria Montessori fou – i és – un mètode totalment innovador que proporciona una autonomia i una confiança en els xiquets que cap altre mètode d'ensenyança pot proporcionar. Però, on està el límit de la llibertat que propugna?
Realment podem confiar en que un xiquet arribe a tenir la curiositat suficient com per a interessarse al llarg del seu aprenentatge en tots els coneixements bàsics per a una educació completa?
Potser la curiositat que intenta fomentar aquest mètode puga generar interés per certes matèries, i potser eixe interés que ha sorgit de forma natural permeta a l'individu acabar sent un dels millors professionals dins del seu àmbit, però també és possible que eixa persona que durant la seua vida ha focalitzat tot el seu esforç i interés en una única matèria acabe estant en desigualtat de condicions respecte a la resta. Potser serà més vulnerable en aspectes que mai li han cridat l'atenció però que no deixaven de ser importants per al seu desenvolupament personal.
Maria Montessori amb una xiqueta
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada